Cei noi va rugam sa faceti cont;)
Cei noi va rugam sa faceti cont;)
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaUltimele imaginiCăutareÎnregistrareConectare

 

 MovieClip

In jos 
AutorMesaj
Sp3ctra
Administrator
Administrator
Sp3ctra


Mesaje : 98
Puncte : 24664
Data de inscriere : 27/06/2011
Varsta : 30
Localizare : Calarasi

MovieClip Empty
MesajSubiect: MovieClip   MovieClip EmptyMier Iun 29, 2011 2:10 am

Pentru a crea un MovieClip desenaţi în scenă un obiect oarecare, selectaţi-l şi apăsaţi tasta F8 (sau din meniul obţinut prin apăsarea butonului drept al mouse-ului selectaţi “Convert to Symbol”).


Crearea unui simbol de tip MovieClip - in imagine cu punctul de inregistrare in centrul obiectului; in imaginea aceasta a fost apasat butonul Advanced
În fereastra obţinută selectaţi tipul MovieClip şi punctual de înregistrare în colţul din stânga-sus. Fiecare MovieClip are un punct de origine (de coordinate 0,0). Atunci când creaţi un MovieClip, prin selectarea punctului de înregistrare nu faceţi altceva decât să specificaţi poziţia acestui punct relative la elementele grafice pe care le convertiţi în MovieClip. Să presupunem de exemplu că veţi converti un cerc în MovieClip şi apoi doriţi să rotiţi acest cerc (din script). Dacă aţi selectat ca punct de înregistrare colţul din stânga sus el se va roti în jurul acestui punct. Dacă aţi selectat punctual de înregistrare în centrul obiectului, rotirea sa în jurul centrului îl va lăsa în aceeaşi poziţie.



Două bile prima cu punctual de inregistrare în colţul din stânga sus, a doua cu punctual de înregistrare în centrul bilei.


Aceleasi bile dupa ce au fost rotite 180o.
Punctul de înregistrare este marcat după convertirea în MovieClip printr-un semn +.
Se observă cum rotirea depinde în mod esenţial de locul în care a fost ales punctual de înregistrare.
Odată creat, un MovieClip va fi adăugat bibliotecii de obiecte. Nu intrăm în amănunte în ceea ce priveşte biblioteca de obiecte… putem să reţinem că în acea zonă se află toate elementele Flash folosite în Clip-ul ce-l realizăm (sunete, imagini, MovieClip-uri, butoane etc). Pentru a ajunge rapid la biblioteca obiectului Flash pe care-l realizaţi puteţi apăsa combinaţia de taste CTRL+L.
În imaginea în care am convertit elemental grafic în MovieClip putem observa ca au fost bifate opţiunile “Export for ActionScript” şi “Export in 1st Frame” precum şi că a fost completat identificatorul cu valoarea “bila”. Aceste operaţii au rolul de a asocial un nume obiectului pe care tocmai l-am realizat, nume care ne va folosi atunci când vom dori ca să aducem din Biblioteca Flash o instanţă a acestui obiect în scenă (aşadar identificatorul de care ne vom folosi va fi “bila”; acest identificator se mai numeste si identificator de legatura sau "Linkage" - deci cand veti intalni ca trebuie sa setati identificatorul linkage intr-un anume fel, nu ezitati sa puneti numele indicat in campul "Identifier").
[editează]
Evenimente associate unui MovieClip

Fiecare obiect (din Programarea orientată obiect) are o serie de metode. Este şi cazul obiectului nostrum de tip MovieClip care are un număr de funcţii-eveniment. Funcţiile de tip eveniment se execută automat în momentul în care se produce acel eveniment. Evenimentele ce au legătură cu un MovieClip sunt:
onData – evenimentul recepţionării unor date
onDragOut – evenimentul tragerii mouseului în poziţia apăsat înafara obiectului
onDragOver – evenimentul tragerea mouseului apăsat peste obiect
onEnterFrame – evenimentul intrării într-un nou cadru (se produce de mai multe ori într-o secundă în funcţie de cum a fost ales FrameRate-ul filmului).
onKeyDown – evenimentul apăsării untie taste
onKeyUp – evenimentul eliberării unei taste
onKillFocus – evenimentul selectării altui obiect
onLoad – evenimentul încărcării în memorie a obiectului
onMouseDown – evenimentul apăsării butonului stg al mouseului
onMouseMove – evenimentul mişcării mouseului
onMouseUp – evenimentul eliberării butonului stâng al mouseului
onPress – evenimentul apăsării MovieClip-ului (cu mouseul)
onRelease – evenimentul eliberării butonului mouseului deasupra MovieClip-ului
onReleaseOutside
onRollOut – evenimentul mutării cursorului mouseului înafara MovieClip-ului
onRollOver – evenimentul mutării cursorului mouseului deasupra MovieClip-ului
onSetFocus – evenimentul selectării MovieClip-ului
onUnload – evenimentul ştergerii MovieClip-ului din memorie
[editează]
Utilizarea MovieClip-ului

[editează]
Folosirea în animaţii create direct în scenă
Realizarea animaţiilor din interfaţa Flashului, fără a folosi ActionScript este extreme de facilă: În partea superioară a aplicaţiei veţi observa o serie de dreptunghiuri înşiruite. Ele reprezintă cadrele. Deocamdată aveţi selectat primul cadru (pentru că oricum nu mai aveţi şi altele).
Aduceţi în scenă un MovieClip din librarie (CTRL+L) şi aveţi grijă ca pe layerul pe care îl poziţionaţi să nu mai existe alt MovieClip deoarece la un moment dat o animaţie poate avea loc doar pe un singur layer(un layer este un rand de dreptunghiuleţe. Din partea stângă a şirului de cadre, aţi putea adăuga încă un layer dacă aveţi nevoie de două animaţii simultane).
Selectaţi cadrul cu numărul 25 (de exemplu), apăsaţi tasta F6 pentru a insera un nou cadru-key (cadrele key au rolul cel mai important în animaţiile effectuate direct în scenă, ele fiind locurile în care se poate schimba ceva esenţial în animaţie – ca de exemplu poziţia obiectului).
Repoziţionaţi MovieClip-ul în altă parte a scenei (având noul cadru-key selectat), efectuaţi click dreapta pe primul cadru (în care era iniţial situate MovieClip-ul) şi selectaţi opţiunea Create MotionTween. Animaţia este gata (apăsaţi CTRL+ENTER pentru a o testa).


Realizarea animatiei din interfata Flashului: a-copierea MovieClip-ului in cadrul 1, b-selectarea cadrului final al animatiei, c-inserarea noului keyframe si mutarea MovieClip-ului in alta pozitie, d-selectarea primului cadru, click dreapta si alegerea optiunii de creere a animatiei (create Motion Tween), e-daca animatia este corecta va apare o sageata albastra intre primul cadru si ultimul cadru al animatiei (altfel probabil ca mai aveti inca un MovieClip pe acelasy layer)
O animaţie interesantă realizată numai folosind interfaţa Flash-ului, puteţi găsi aici.
[editează]
Folosirea în animaţii create prin intermediul ActionScript-ului
Pentru animarea MovieClip-ului (MC) din ActionScript trebuie mai întâi să aducem în scenă (din bibliotecă) o instanţă a obiectului. Deorece obiectul pe care l-am creat i-am atribuit ca identificator numele “bila”, ne vom folosi de acesta pentru a crea animaţia în ActionScript.
Fiecare obiect din scenă are un identificator propriu. Am putea să aducem la un moment dat în scenă mai multe obiecte cu identificatorul “bila” si el ear trebui să poată fi apelate în mod independent. Din acest motiv, fiecărei instanţe a unui obiect adus din bibliotecă I se atribuie un nume unic (nume de instanţă). La aducerea instanţei în scenă, înafara stabilirii unui nume, trebuie să hotărâm pe ce nivel va sta obiectul nostru. Nivelul este cel care hotărăşte care obiect se vede deasupra căruia (de exemplu un obiect care se află pe nivelul 3 se va vedea în spatele unuia de pe nivelul 4. obiectele aduse din script sunt de obicei poziţionate peste obiectele construite din interfaţa Flash-ului şi care sunt deja în scenă). Pentru a fi siguri că nu adăugăm obiectul nostru pe un nivel care deja este ocupat de alt obiect, putem să stabilim ca nivelul pe care îl adăugăm să fie următorul după cel mai mare. Acest nivel îl aflăm prin executarea funcţiei: _root.getNextHighestDepth(). Aşadar, pentru a adăuga noul obiect în scenă ne vom folosi de linia (scrisa in primul cadru al filmului Flash):

_root.attachMovie("bila","bila1",_root.getNextHighestDepth());

Numele-identificator din scenă este aşadar “bila1” şi nun e interesează atât de mult pe ce nivel se află aceasta. Pentru a anima bila (de fapt o vom muta pe axa x) ne vom folosi de faptul că evenimentul “onEnterFrame” se produce de un număr de ori egal cu număruld e cadre pe secundă a filmului Flash şi de proprietatea _x care indica poziţia obiectului pe axa oX. Codul din primul cadru va deveni aşadar:

_root.attachMovie("bila","bila1",_root.getNextHighestDepth());
_root.bila1.onEnterFrame = function(){
_root.bila1._x++;
}


Atunci când este vorba de animare din script, aceasta este de obicei realizată în cadrul funcţiilor de tip onEnterFrame. Aveţi exemplu pentru MovieClip-ul “bila1” cum se foloseşte această funcţie. Încercaţi şi dumneavoastră să animaţi bila din ActionScript, nu numai pe coordonata x ci şi pe y. Un exemplu vi-l voi furniza eu în continuare:

_root.attachMovie("bila","bila1",_root.getNextHighestDepth());
_root.bila1.onEnterFrame = function(){
_root.bila1._x++;
_root.bila1._y=100+Math.sin(_root.bila1._x/20)*20;
}
Sus In jos
 
MovieClip
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
 :: Tutoriale Web :: Tutoriale Flash-
Mergi direct la: